Thursday, February 24, 2011

Kebaikan & keburukan soya


Siapa suka air soya angkat tangan tinggi2....
hehe....
aku pon angkat sebab aku suka minum air soya.... yummy! refreshing sungguh air tu kalau minum lebih2 lagi kalau air tu sejok tahap sejok kat kutub utara tu...hehe...macam tau2 je aku ni kan macam mana rasa sejuk kat sana macam lah aku pernah pergi...tak pernah pergi pon....paling jaoh aku pergi tu haaaa kat S'pore....

Meh sini....nak cerita sikit...Hari tu aku dah tak ingat bila tapi yang aku tahu tu "hari tu" lah....aku mengadu la kat En. Fadhly a.k.a buah hati intan payung aku hehe, aku bagitau la kat dia yang kulit aku ni makin gelap sebab aku asyik berjemo jer kat sekolah.... Hari sukan nak dekatlah katakan... pastu dia bagitau la kat aku yang air soya tu kalau minum everyday dapat cerahkan balik kulit.... ehhh?? ye ke?? pandai2 jer pakwe aku ni kan..hahha...betol la agak nya....

The next day, time rehat kat sekolah, aku pergilah beli air soya, pastu aku bagitau kat kawan aku yang start hari ni aku nak minum soya hari2 sebab nak putih...haha...then, aku cerita la apa yang Fadhly kata kat aku kebaikan soya tu... Lepas tu sorang kawan aku bagitau yang air soya ni beri kesan buruk untuk jangka masa yang lama kalau minum berlebihan...dia kata boleh menyebabkan kanser... huhu.... sedihnyerr start hari tu, aku dah tak nak minum soya lagi... aku cuma akan minum bila kau memang terasa nak jer.... kesihatan lebih penting kan... so, to all readers, mengelak adalah lebih baik daripada mengubati.... ingat tu .... hehe

No comments: